<< Preview1 / 202 / 203 / 204 / 205 / 206 / 207 / 208 / 209 / 2010 / 2011 / 2012 / 2013 / 2014 / 2015 / 2016 / 2017 / 2018 / 2019 / 2020 / 20Další >> 
<< Preview1 / 202 / 203 / 204 / 205 / 206 / 207 / 208 / 209 / 2010 / 2011 / 2012 / 2013 / 2014 / 2015 / 2016 / 2017 / 2018 / 2019 / 2020 / 20Další >> 

blue flower

Při předávání firmy v rámci fúze se přišlo na to, že přibližně dvacet zaměstnanců dlouhodobě a systematicky neplní část svých povinností („neřeší“ administrativu, a část která má být naplňována v průběhu práce často řeší až ex post). Všichni rozhodně věděli, že je plnit mají, všichni byli proškoleni, podepsali… firmě jejich nečinností vznikla škoda, i když její přesnou výši bude možné spočítat až v budoucnosti. Situaci je potřeba řešit.

Na první pohled jednoduchá záležitost. Selhání je úmyslné, lze snadno a přesně říct, co nebylo dodrženo a mělo být, na neznalost se nelze vymlouvat, a skutečnost, že se jedná o hromadný stav spíše přitěžuje. Jenže je zde problém.

Zaměstnanci se dopustili toho, čeho se dopustili nejen s vědomím, ale na doporučení nadřízeného manažera (vedoucího oddělení) a s tichým souhlasem jeho nadřízeného (zástupce ředitele). Zdůvodněním jejich jednání bylo, že „se přeci nebudeme zdržovat formalitami, když máme na práci důležitější věci“ a „úplně stačí, když se to dodělá později“. Hlasy z jejich řad, které říkaly, že by se mělo postupovat podle daných pravidel pak byly umlčeny. To vše se dělo několik let.

Otázka je, co teď. Vedoucí oddělení ani zástupce ředitele již pochopitelně ve firmě nejsou. Jenže co s „řadovými“ pachateli? Nový majitel to prostě nechce nechat jen tak být, na druhou stranu si uvědomuje, že nikdo z nich není klasickým viníkem, a někteří, byť se nesprávného jednání také dopouštěli, na ně opakovaně upozorňovali. Co teď? Co byste doporučili? Pište na vojtech.bednar(zavináč)firemni-sociolog.cz

Můj Twitter